17 Ocak 2016

Ek Gıda Serüvenimiz




Herkese merhaba...

Bugün bizim için çok stresli başlamış ve aynı stresiyle devam eden bir süreçten bahsetmek istiyorum "EK GIDA"...

Anne olduktan sonra dönem dönem zorlu süreçler yaşar oldum. Evet zorlu çünkü bir yandan bu günleri yaşamış farklı bir kuşak, bir yandan saçma baskılar yaşatan iyi mi kötü mü anlamlandıramadığım doktorlar! malesef zor olan süreci daha zor hale getiriyorlar. Bu süreçte öğrendiğim en önemli detay biz anne olarak ne kadar rahat olursak çocuğumuz da o kadar rahat oluyor ve bu süreç bizim için daha az sorun haline geliyor. Neyse size bu ek gıda sürecimizi yazı dizisi halinde sunmak istiyorum ve bu yazımda ön hazırlık aşamasından bahsetmek istiyorum.

Demir ek gıdaya başlamadan önce ben detaylı araştırmalara başlamış bir çok kaynaktan bu sürece nasıl başlamam gerektiğini okumuştum. Ama başlayana kadar tam olarak ne yapacağıma karar verememiştim çünkü Demir'in neye ne tepki vereceği de benim için çok önemliydi. Hazırlık sürecinde ;

. Mama sandalyesi: Bütçeniz dahilinde en kolay parçalanıp temizlenen ürünü tercih etmek size kolaylık sağlayacaktır. Ben İkea'nın mama sandalyesini tercih ettim.

 Mutfak yardımcıları: Buhar pişiricisi, blender, katı meyve sıkacağı işinizi kolaylaştıran ürünlerin başında geliyor. Özellikle buhar pişiriciler ilk etapta çok önemli. Zaten toplamda 1 veya 2 kaşık yiyen bebeğinize yoğun sebze vermek daha doğru olacaktır. 

. Bebek gereçleri: Silikon kaşık, cam kavanozlar, termos, mama önlükleri (leke tutmayan), minik suluk, tek kullanımlık önlük (acil durumlarda çok işe yarıyor), yemek yedirirken bol bol peçete kullanıyor olacaksınız.

Bunların dışında ne pişireceğinizi nasıl pişireceğinizi çok iyi kestiremediğiniz bir süreç olduğundan yardım almak zorunda kalabilirsiniz. Ben en çok Ece Zaim'in bebek yemeklerinden faydalandım. Zaman içinde Demir'in damak zevkine göre değişiklikler yaptım.

Ek gıdaya başlamadan öncesi için benim araştırdığım ve edindiğim bilgiler bu şekildeydi. Bir sonraki "ek gıda" yazımda görüşmek üzere umarım size de faydası olan bir yazı olmuştur :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder