02 Mart 2016

Inek Sütü Alerjisi Vol.1 (Zorlu 1. Hafta)

Protein ve süt alerjisinde 1. haftayı tamamladık. Gerçekten çok zor olduğunu söyleyebilirim. Çünkü meyve, sebze ve baklagiller dışında maalesef bir şey tüketemiyoruz. Melisa normalde çok iyi beslenen bir bebekti; ama son bir haftadır sevdiği yiyecekleri bile yemez oldu. Bunda 2. dişin de etkisi çok büyük; çünkü iştahsızlığın yanında huysuzluk ve uykusuzluk maksimum seviyeye ulaştı. Yani muhteşem bir hafta geçirdik!?

Öncelikle bugüne kadar Melisa'ya doktorumuzun verdiği Aptamil Pregomin AS'i vermemiştim. Çünkü Melisa biberonu zaten kullanmıyor. Içmeyeceğini tahmin etmiştim; ama bir umut belki midesine bir şey girer diye bugün aldım. (Bu arada doktorunuzun izni olmadan kullanmayın kesinlikle.) Hayatımda bu kadar rezalet bir şey koklamamıştım. Önce süt şeklinde ardından mamasına katarak denedim; ama ne bir yudum ne bir kaşık almadı. 9 aylık bebeğin bile damak tadı var. Doktorumuz pekmezle vermemi, çok kolay yiyebileceği bir şey olmadığını söylemişti ama bu kadarını beklemiyordum. Denemeye devam edeceğim; çünkü besinlerden alamadıklarını alması için gerekli olduğunu düşünüyorum.

Ek gıdada bu ay balığa geçecektik; fakat bu 15 günlük süre boyunca Melisa'ya da bana da kuzu etinden başka her türlü et yasak. Hatta onu bile çok tüketmemeni tavsiye ederim dedi doktorumuz. Sebze püre ve çorbalarına devam ediyoruz. Kuzu etini bakliyatlara, sebzelere karıştırıp vermeye devam ediyorum.
  En zor kısım kahvaltı. Ikimiz de kahvaltı da yasak olduğu için peynir ve yumurta yiyemiyoruz. Zeytin ve reçel dışında her şey yasak. Bu da inanın benim gibi süt ürünleri seven biri için büyük işkence. Melisa'ya bisküvisinden de veremediğim için ekmek ve tuzsuz zeytin ezmesi yapıyorum ya da meyve ve yulaf karışımları yapıyorum. Ekmek dışardan hazır yiyemiyoruz; süt ve yumurta kullandıkları için ev yapımı ekmek ile besleniyoruz. Ekmek bence hazır ekmeklere göre çok daha leziz ve kesinlikle katkı maddesi olmadığı için çok daha sağlıklı. Melisa bile bayılarak yedi bir parça. Sadece un, su, tuz ve zeytinyağıyla yapmayı deneyin.
Kahvaltıda Melisa için hazırladığım meyveli yulaflı muhallebiye gelince; hangi meyve olursa olsun 1 porsiyonunu 2 yemek kaşığı yulaf, 30 ml kadar su ve 1,5-2 tatlı kaşığı kadar pirinç unu ile pişiriyorum. Yulaflar yumuşayınca ocaktan alıp blenderdan geçiriyorum. Melisa da alerji kabızlık şeklinde baş gösterdiği için yazdan kalan doğrayıp buzluğa attığım şeftaliyi, Ankara armudunu, yine yazdan kalma kayısıyı kullandım. Ama dilediğiniz meyveyle deneyebilirsiniz. En son 1 tatlı kaşığı keçiboynuzu pekmezi ekliyorum; kalsiyum ve demir ihtiyacını karşılaması için.
Benzer bir karışımı kendim için de yaptım.
6 y.k. yulaf
1 çay bardağından biraz az pirinç sütü
1 muz
1 kaşık bal ya da dilediğiniz bir reçel
Bir kaç damla sıvı vanilya... Tek fark muz ve balı sonradan ekliyorum. Gayet başarılı. Bu tarifi diyet yapanlar ve tatlı krizine girenler de kullanabilir.
15 gün sonunda doktor kontrolü var. Kakada hala bir değişiklik yok ama daha önce de belirttiğim gibi alerjen maddenin bebeğin vücudundan atılması uzun sürebiliyor. 15 gün sonunda tekrar görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder